• Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Contact
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten

Enreach 1Banner_Marieke_Bita Capestone Capestone-1144x350 C-IT community

Hasina Dhanji van RUCKUS over de kracht van data

‘Bedrijven helpen met veilig gebruik netwerktechnologie’

01-03-2022
hasina-dhanji-ruckus
Deel op LinkedinDeel op FacebookDeel via WhatsappDeel via mail

hasina-dhanji-ruckusHet aantal verbonden apparaten groeit elk jaar heel snel. Bovendien vergaderen we sinds de coronapandemie vooral via videoverbindingen. Door die groei krijgen netwerken steeds meer data te verwerken. Het netwerkbedrijf Commscope, waar RUCKUS onder valt, helpt bedrijven en serviceproviders om netwerken te verbeteren en om ze gemakkelijker te kunnen beheren.

Het CBS berekende onlangs dat ruim een kwart van de Nederlandse huishoudens een slimme thermostaat gebruikt. En dat twee op de tien gezinnen een virtuele assistent heeft zoals Siri, Google Home, Amazon Alexa of Bixby, die via een app of smart speaker kan worden bediend. En daar zijn de slimme lampen, stekkers en andere connected apparaten nog niet bij opgeteld.

Ook bedrijven gebruiken steeds meer apparaten die zijn verbonden met het internet, vertelt Hasina Dhanji, werkzaam als hoofd van CommScope’s cloudservices bij RUCKUS in de regio EMEA. Die snelle groei van het aantal internetapparaten en het thuiswerken levert nieuwe uitdagingen op. Zo hebben veel grote organisaties te maken met een Bring Your Own Device (BYOD)-beleid. Medewerkers moeten te allen tijde toegang kunnen hebben tot clouddiensten en data in de cloud voor bijvoorbeeld SaaS-applicaties. Bovendien moet die toegang betrouwbaar en goed zijn. “Door deze ontwikkelingen is de groei van het dataverkeer tijdens de coronapandemie geëxplodeerd”, zegt Hasina. Ze spreekt over een rapport van McKinsey waaruit blijkt dat de pandemie de digitale transformatie in de hoogste versnelling heeft gezet. “Technologische vooruitgang die normaal zeven jaar zou duren, is nu binnen een jaar bereikt.”

Overstap naar Wi-Fi 6

Bedrijven zijn op verschillende momenten bezig met de inrichting van vaste en draadloze netwerken. Het kan bijvoorbeeld gebeuren als de ondersteuning van netwerk(apparatuur) van klanten verloopt, bij een bedrijfsverhuizing of de uitbreiding naar een nieuw pand. Als de netwerkhardware aan vervanging toe is, maken veel organisaties nu de overstap op het nieuwe draadloze internetprotocol Wi-Fi 6. “RUCKUS helpt waar connectiviteit echt cruciaal is”, zegt Hasina.

RUCKUS, dat enkele jaren geleden is overgenomen door CommScope, levert onder meer netwerkoplossingen, access points en switches plus de bijbehorende managementsoftware. Met de software kunnen onder meer de access points en andere hardware op afstand worden beheerd. Ook heeft RUCKUS een platform voor security en policymanagement genaamd Cloudpath. Cloudpath Enrollment System is een cloud service – ook beschikbaar als on-premises software – die veilige netwerktoegang biedt voor elke gebruiker en elk apparaat op elk netwerk.  “Voor de reseller is Cloudpath een mooie aanvulling op het netwerkportfolio want het werkt gemakkelijk samen met andere systemen. En het stelt klanten gerust dat niet alleen de infrastructuur veilig is, maar ook dat het gebruik van nieuwe apparaten wordt beheerd.”

Een organisatie kan met Cloudpath bepalen wat gebruikers wel en niet mogen doen op het netwerk. Het geeft de beheerder ook een goed beeld over welke apparaten zijn aangesloten op het netwerk, met de mogelijkheid om elk apparaat te koppelen aan een gebruiker, vertelt Hasina. “Het is bijvoorbeeld erg handig bij universiteiten. Studenten hebben steeds meer devices en willen deze zo snel mogelijk kunnen vinden met het netwerk. Met Cloudpath zijn de studenten zelf in staat om hun eigen apparaten te voorzien van netwerktoegang, zelfs nog voordat ze aankomen op de campus. Het intrekken van toegangsrechten is ook eenvoudig, bijvoorbeeld als een student is gestopt met de opleiding. En partners die bijvoorbeeld hotels bedienen, kunnen gastgebruik van de wifi inrichten en beheren. De klant kan ook de inlogportal door de reseller laten aanpassen aan specifieke eisen en naar eigen smaak laten vormgeven.”

Zero-touch provisioning

Cloudpath van RUCKUS biedt zogenoemde ‘zero-touch provisioning’, wat betekent dat klanten sneller aan het werk kunnen met apparatuur. De software bevat geautomatiseerde workflows waarmee gebruikers in een paar stappen een access point of switch kunnen configureren of een gastnetwerk kunnen opzetten. CommScope levert met RUCKUS Cloud een netwerkbeheeroplossing die klanten tijd bespaart. En dat is belangrijk omdat de vraag naar cloud beheerde netwerken blijft groeien. Volgens Canalys neemt de helft van de markt binnen drie jaar managed diensten af uit de cloud.

Het is daarom nu tijd dat resellers hiervoor de ervaring en kennis opbouwen en zo voorbereid zijn op deze marktvraag. “Het trainen van onze partners is onze manier om hun kennis naar een hoger niveau te tillen en om ze te voorzien van de informatie die ze nodig hebben om hun klanten te bedienen.” Distributeur Alcadis verzorgt dit trainingsdeel in Nederland voor RUCKUS.

Vooruitzichten en plannen

“Terwijl we vooruitkijken naar volgend jaar, zien we dat veel van onze partners meer afwisseling willen brengen in hun aanbod op de markt, de sterke vraag naar cloud zich voorzet, Wi-Fi 6-migraties versnellen en veel van onze partners op zoek zijn naar beheerde services voor hun klanten”, aldus Hasina. “We willen onze partners ondersteunen met hoogwaardige, flexibele en schaalbare oplossingen die meegroeien met hun bedrijf.”

Verder wil het netwerkbedrijf in 2022 meer data gebruiken. “Netwerken produceren steeds meer data, bijvoorbeeld over hoe het netwerk presteert, hoe het wordt gebruikt, en hoe lang het duurt voordat incidenten zijn verholpen. We zoeken een manier om de kracht van die data te gebruiken om meer inzichten in het netwerk te krijgen. Dat doen we met RUCKUS Analytics: een cloud service met  kunstmatige intelligentie (AI) en machine learning (ML) voor netwerkanalyse, monitoring en rapportage. Die kan inzichten bieden vanuit de binnenkant van het netwerk, zowel reactief als proactief. En die data wordt omgezet in datavisualisaties zodat je niet meer door allerlei log-bestanden hoeft te ploeteren.”

(Dit artikel verscheen eerder in ITchannelPRO magazine nummer 5)

Tags: hotspotsITchannelPRO Magazine

GerelateerdeBerichten

Indy Veldt Telador

Indy Veldt over geslaagd partnerevent en toekomst van Telador

2025/07/22
Odido Peter Gijzenberg 1_G3_light

Peter Gijzenberg van Odido over 5G Internet voor Bedrijven

2025/07/21
Volgend bericht
O-RAN-screenshot

O-RAN in het kort

Uitgelichte Vacatures

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Business Administration Specialist

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Inside Sales Executive

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Pre Sales Engineer

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

Upcoming Event

NLconnect Breeduit Jaarcongres 2025

11-09-2025 - 20:00

Vision Unfold

23-09-2025 @ 13:00 , more

Smart Living Society: slimmer en vitaal thuiswonen

24-09-2025 - 19:30

Omada Solution X Partner Event 2025

10-09-2025 - 15:00

European Resilience Summit – Den Haag

14-10-2025 @ 10:00 , more
View All Events
Bekijk alle evenementen
itchannelpro logo

ITchannelPRO is hét kennisplatform voor de circa 10.000 Telecom en IT-business partners en geldt als de primaire informatiebron in het IT-kanaal in Nederland.

Overige publicaties
Circulaire IT
DatacenterWorks
InfosecurityMagazine
CloudWorks
Business & IT

Over ITchannelPRO

  • Over ITchannelPRO
  • Tip de redactie
  • Adverteren en contentmarketing
  • Nieuwsbrief
  • Abonneren
  • Adreswijziging doorgeven
  • Contact

Contact

Varenmeent 5
1218 AN Hilversum

035 204 1000
info@itchannelpro.nl

ITchannelPRO is onderdeel van LuteijnMedia BV

  • Privacybeleid
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Colofon

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon

Altijd op de hoogte blijven?

Wil je niks missen? We houden je dagelijks op de hoogte van het laatste nieuws! Je kunt je aanmelden voor onze nieuwsbrieven door het formulier in te vullen.

Wil je de nieuwsbrief uiteindelijk toch niet meer ontvangen? Geen probleem! Je kunt je op elk moment weer afmelden.

Inschrijven
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • ‘Integratie Teams en Xelion geeft keuzevrijheid’
  • ‘Partners zijn de belangrijkste schakel’
  • Aboneren CloudWorks
  • Aboneren InfoSecurity Magazine
  • Abonneren
  • Abonneren Datacenter works
  • Adreswijziging doorgeven
  • Adverteren en contentmarketing
  • Adverteren in ITchannelPRO Magazine #1
  • bedankt voor het aanmaken van contact
  • Bedankt voor het aanmaken van een bericht
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuw evenement
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuwe vacature
  • Bedankt voor het abonneren op de nieuwsbrief
  • Bedankt voor het abonneren op ons Magazine
  • Bedankt voor het adverteren
  • Bedankt voor het tippen van de redactie
  • Bedankt voor het wijzigen van uw adres
  • Bedrijf
  • Bedrijf toevoegen
  • Bedrijvengids
  • CEO Jean-Paul Weterings van Exertis Benelux over Microsoft Teams:
  • Circulaire-IT magazine
  • Cloudworks magazine
  • Colofon
  • Compliant en veilig met Microsoft Teams
  • Contact
  • Cookie verklaring
  • Datacenter works magazine
  • De Nationale CyberSecurity Monitor 2020
  • Digitaal dossier
    • Benieuwd naar het ecosysteem van MS Teams?
    • Deelnemen aan het digitaal dossier rondom Circulaire IT?
  • Digitale telecomorganisatie
  • Disclaimer
  • Evenementen
  • Evenementen
  • Event Archive Item
  • Event Detail
  • GD Archive Item
  • Grote vraag naar Adoptify-ondersteuning van Microsoft 365 en MS Teams
  • Home
  • InfoSecurity Magazine
  • ITchannelPRO magazine
  • Jabra Evolve2-headsets zetten de nieuwe standaard
  • Locatie
  • Logitech & Microsoft: al veertig jaar een goed huwelijk
  • lorem20254
  • Lydis met Yealink koploper in MS Teams-hardware
  • Magazines
  • Nieuwsbrief
  • Nuvias UC; specialist bij uitstek
  • Over ITchannelPRO
  • Plaats een vacature
  • Place Archive Item
  • Place Detail
  • Places
  • Poly: de kracht achter waardevol menselijk contact en samenwerken​
  • Privacybeleid
  • Stapsgewijs overstappen van Skype for Business naar MS Teams is noodzaak
  • Start-up Anyroute biedt resellers platform met telefonie via Microsoft Teams
  • Telefonie of communicatie, het is een groot verschil
  • Terms and Conditions
  • ThemaTeam stelt het werkveld en de belevingswereld van medewerkers voorop
  • Tip de redactie
  • Vacature dashboard
  • Vacatures
  • Video
  • Visie Mark Meerbeek van Ditox op toekomst van (samen)werken
  • Voice-DNA voor de digitale werkplek
  • Whitepaper Nieuwe rol van het dealerkanaal in online marketing en sales
  • Wijzigen
  • Zoekpagina

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon